Понад мільйон мешканців столиці вже обрали свого сімейного лікаря – Валентина Гінзбург
Понад один мільйон киян обрали свого лікаря (терапевта, педіатра чи лікаря загальної практики) та підписали з ним декларацію. Про це повідомила директор Департаменту охорони здоров’я Валентина Гінзбург. Також вона закликала киян активніше обирати лікарів та підписувати декларації.
«Підписання декларації з лікарем надає пацієнтам низку преференцій. По-перше, лікар, якого ви обрали, несе персональну відповідальність за ваше здоров’я. Він особисто зацікавлений у тому, щоб ви почувалися добре. Тому що від вашого стану та від вашого задоволення ним як фахівцем, безпосередньо залежить його заробітна плата та розподіл часу», – розповіла Валентина Гінзбург.
Вона пояснила, що в рамках системи «гроші йдуть за пацієнтом» лікар отримує зарплатню залежно від кількості осіб, які підписали з ним декларації. А від того, чим краще він передбачить та попередить рекомендаціями і профілактичним лікуванням потенційні ризики для вашого здоров’я, своєю чергою залежіть як часто йому доведеться відвідувати вас вдома, виконуючи невідкладні виклики.
«По-друге, підписавши декларацію з лікарем, згідно Наказу МОЗ від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги», ви автоматично набуваєте право на безкоштовне отримання низки медичних послуг, що надаватимуть на первинній ланці. Серед них: динамічне спостереження за станом здоров’я дорослих та дітей, проведення діагностики та лікування, надання невідкладної медичної допомоги, направлення пацієнтів для надання їм вторинної або третинної медичної допомоги, вакцинація відповідно до календаря профілактичних щеплень, спостереження за неускладненою вагітністю, надання окремих послуг паліативної допомоги, ведення первинної облікової документації, оформлення довідок, листків непрацездатності тощо», – додала Валентина Гінзбург.
За її словами, існує ще одна перевага свідомого ставлення киян до підписання декларацій. Оскільки відтепер існуватиме пряма залежність рівня заробітної плати лікаря від кількості пацієнтів, він автоматично стає більш зацікавлений у фаховому саморозвитку. А отже – приділятиме достатньо часу навчанню та підвищенню кваліфікації.
«Можливо, взаємозв’язок між підписанням декларацій та підвищенням рівня надання медичної допомоги може бути не очевидним на перший погляд, але, повірте, він існує. Оскільки, кінець кінцем, зарплата конкретного лікаря залежатиме від кількості пацієнтів. Це стимулюватиме лікарів до уважності, професійності та самовдосконалення у професії», – підбила підсумок Валентина Гінзбург.
Як підписати декларацію з лікарем.
Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви сповіщаєте державу (Національну службу здоров’я України (НСЗУ)), що оплата за ваше обслуговування має находити у вибраний вами медичний заклад.
Водночас декларація не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому разі не потрібно скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.
Ви вільні у своєму виборі – не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання.
Лікар, якому ви довірите своє здоров’я, буде лікувати, давати корисні поради для здорового способу життя і профілактики хвороб, направляти на базові аналізи, вакцинацію, а за потреби – і до вузьких спеціалістів. Усі послуги в нього безоплатні для пацієнтів, їх оплачує Нацслужба здоров’я.
Покрокова інструкція підписання декларації:
- Необхідно звернутися у медичний заклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати документ, що посвідчує особу і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.
- Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: у різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар. Дані вносяться в електронну систему – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров’я» для підтвердження.
- Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки. Необхідно уважно перевірити усі свої дані.
- Якщо все вірно, уповноважена особа медичного закладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
- Пацієнт підписує 2-а примірники декларації. Уповноважена особа проставляє відмітку з датою на обох примірниках декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медичному закладі.
- Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар.
Корисні посилання: