Реформа МСЕК: нова система оцінювання повсякденного функціонування людини
Реформа МСЕК: нова система оцінювання повсякденного функціонування людини запрацювала в столиці з 1 січня 2025 року (+перелік закладів охорони здоров’я комунальної власності територіальної громади м. Києва і яких організовується проведення оцінювання)
З 1 січня 2025 року замість ліквідованих медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) рішення щодо встановлення інвалідності, призначення допоміжних засобів реабілітації та інших аспектів прийматимуть експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування. Саме на підставі витягу з рішення експертної команди люди з інвалідністю зможуть отримувати (або продовжувати отримувати) пільги, пенсії, допомоги, компенсації, надбавки. Витяг з рішення експертної команди також може бути використаний для цілей, визначених законами України «Про військовий обов’язок та військову службу» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Медико-соціальні експертні комісії повністю припиняють виконувати свої функції, при цьому рішення МСЕК, ухвалені до 31 грудня 2024 року, залишаються чинними, що забезпечує для людей з інвалідністю стабільність для переходу на нову систему.
Нова модель передбачає співпрацю різних відомств, де кожне міністерство працює на єдиний результат — допомогти людині мати максимально можливе активне та повноцінне життя у суспільстві. Ця реформа — не одноразова ініціатива, а довготривалий процес, що вимагає участі кожного органу влади, кожного працівника системи та, найголовніше, кожного громадянина.
Оцінювання може проводитися очно, дистанційно, заочно або за місцем перебування пацієнта — залежно від його стану.
Важливо! Лікар, якій збирає пакет документів на розгляд комісії, має повідомити в яких закладах відбуваються комісії за профілем.
- Лікар створює в електронній системі щодо оцінювання повсякденного функціонування особи направлення на оцінювання і прикріплює всі необхідні документи в електронному вигляді. Пацієнту потрібно підготувати паспорт громадянина України та інші персональні документи, медичну документацію, яка підтверджує діагноз, документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності). Документи можна подати у паперовій формі для їх сканування у закладі охорони здоров’я під час формування направлення на оцінювання.
- Адміністратор команд отримає сформоване лікарем направлення через електронну систему, перевірить його та додані до нього документи на повноту та відповідність затвердженим вимогам. Після перевірки адміністратор поставить справу в чергу на найближчий доступний час.
- Далі людина отримує на електронну пошту сповіщення про місце і час оцінювання.
- Якщо в людини немає електронної пошти, вона зможе отримати рішення експертної команди рекомендованим листом, також інформація буде доступна лікуючому лікарю.
- Особі та лікарю повідомлятимуть лише дату та час розгляду; склад експертної команди залишається невідомим для всіх учасників.
- У день оцінювання членам експертної команди відкривається доступ до даних особи. У призначений час експертна команда проводить оцінювання повсякденного функціонування, у разі потреби направляє на додаткове медичне обстеження (така можливість дозволяється лише один раз, щоб не затягувати прийняття рішення); приймає рішення щодо встановлення чи не встановлення інвалідності.
- Експертна команда формує рішення, кожен лікар його підписує, і це рішення замінює собою довідки МСЕК. Воно буде містити не тільки статус інвалідності, а й рекомендації та призначення, зокрема, щодо ІПР.
- Розгляд справи експертною командою повинен бути завершений не пізніше 30 календарних днів з дня прийняття медзакладом електронного направлення до розгляду.
Важливо! Якщо людина не згодна з рішенням експертної команди, вона має право його оскаржити. В разі виникнення будь-яких питань, першочергово звертайтеся за роз’ясненнями до керівника закладу, на базі якого проходили комісію! В разі неналежного, на Вашу думку, вирішення питання, звертайтеся до Центру оцінювання функціонального стану особи.